En fundering en lördagkväll...

Jag känner att jag måste få vara lite kritisk för en stund...
Först och främst;
              

¤ Vad håller militärregimen i Burma egentligen på med?! Visst; de vill inte ha in några utländska trupper men snälla rara; Om ni inte hjälper ni inte er befolkning snart har ni snart inget folk kvar att bossa över. För det är väl det ni vill?! Ha någon att kontrollera...Varför kan ni inte inse att era medborgare behöver hjälp?! Öpnna gränsen nu för sjutton! Det finns faktiskt land  där det finns folk som blir valda att styra landet. Kanske det skulle vara nått ni kan satsa på istället? Någonsin hört talas om demokrati?!

¤ Varför sända Englas begravning på TV?! Jag tycker det är jättehemskt det som hänt henne och tycker det definitivt är bra att hennes mördare har hittats! Men varför sända hennes begravning på TV?! Är inte begravningar till för familjen och de närmaste?! Tror ni verkligen Engla skulle ha velat bli exploaterad på det sättet?! Skulle du vilja bli det?! Brukar man inte säga "Vila i frid"?! - Jag vet inte om jag skulle känna mig särskilt fridfull med ett dussin TV-kameror och hela svenska folket som tittar...Nej; varför inte bara skänka henne en tanke och hoppas hon har det bra där uppe bland de andra änglarna istället?!


Och förresten - bion igår var riktigt bra! Och vi fick även sällskap av Dan - ju fler desto bättre eller hur?! :)
Så...med det sagt; Ha en riktigt trevlig lördagkväll!

xxx
Linn


Kommentarer
Postat av: Kristina

Haha många "?!" i det här inlägget :)
Men jag håller med dig gällande Englas begravning, det är någonting privat och inte någon jävla dokusåpa eller realityserie. Jag bojkottade den.
Jag vill se filmen igen! Den var ju så härlig :D
Vi ses ikväll! /K

2008-05-11 @ 16:15:33
URL: http://impulsiv.se/wp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0