UF-mässa :)

Ja, nu är den omtalade UF-mässan slut....
Igår och idag har jag, tillsammans med Anna & Emelie, ställt ut vårat UF-företag (LEA UF) på UF-mässan tillsammans med 80 andra företag. Det var riktigt roligt och man fick träffa en massa nytt folk :) Vi fick inte sålt så mycket men det var roligt iaf...Vi sålde dock inte vår egentliga produkt eftersom vi inte hunnit få patent på den ännu men vi sålde tygpåsar istället. Nog för att det har en anknytning till vår egentliga produkt men tygpåsar skulle jag nog inte sälja annars...

Igår när vi fick tillgång till våran monter satte jag, Anna & Emelie igång att måla vår monter röd! :) Jag lyckades, nästan, med bedriften att måla hela montern i mina vanliga kläder utan att spilla någon färg på mig. Anna och Emelie hade ju såklart tänkt till och tagit med sig extrakläder att måla i men tankspridd som jag är tänkte ju jag inte på det. Men det gick som sagt rätt bra ändå, bara lite färg på min tröja...

Klockan 20 igårkväll var det dags för gemensam middag för alla UF-företag. Blev bjudna på mat från Bryggargatan och sen var det nån komiker som underhöll lite. Mycket trevligt! :)

När mässan stängde idag var det dags för prisutdelning. Vi höll tummarna för Tvaett UF (Nathalie och Annika) eftersom de var nominerade till "Bästa UF-företag" men tyvärr fick de inget pris...i den kategorin iaf ;)
När det var dags för kategorin "Bästa innovation" och de meddelade vilket UF-företag som vunnit trodde jag att jag skulle ramla av stolen!
Jag, Anna & Emelie vann! :D Åh så glad jag blev!
Höll typ på att börja lipa när mamma kom och grattade oss...2000 kronor var mer än ett välkommet tillskott till vårat företag! Nu behöver vi inte oroa oss för att kunna betala fakturan för tygpåsarna iaf! :) Nathalie & Annika kammade hem 2:a pris och Sara & Emma 3:e priset i "Bästa innovation" - kul att alla som vann i den kategorin var från samma skola, och med undantag från Annika, från samma klass! :)

Jag vill ha mer UF-mässa! Får man ställa upp nästa år även fast jag då redan har gått ut skolan?!


Nej, dags att faara och hämta mitt paket med kläder jag beställt från HM och sen ska jag dra på mig mjukiskläderna och titta lite på TV! :)

God natt!


xxx

Linn


Kommentarer
Postat av: Sara

Grattis till er! Vi e fan bäst;)

2008-03-12 @ 22:06:32
URL: http://saraj89.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0