Torsdag - blandad kompott! (NYHET: Veckans fråga!)

Idag blev det städning! Visserligen brukar det alltid städas hos familjen Lundberg på torsdagar men idag blev det upp ur sängen och direkt till skurtrasan för min del. Oj vad segt det kändes men ack så skönt nu när jag redan städat och hela dagen fortfarande är kvar :) Hunnit ringa till stadshuset inför imorgon har jag också hunnit :)  Kan inte riktigt låta bli att vara lite nöjd med mig själv...

Ja, som sagt, imorgon ska jag och åtminstone A (E har fortfarande inte hörts av) stå och sälja våra påsar på stadshuset. Jag fick fakturan igår och om man räknar in våra prispengar från UF har vi redan gått med vinst! :D Känns lite konstigt att stå och sälja tygpåsar eftersom det inte är våran egentliga produkt men vi värnar om miljön så vi kör med tygpåsar tills dess att "Krokai" är klar! :) (Blev tvungen att testa ett namnförslag - vi har nämligen inget namn på vår produkt ännu...Men vad tycks A & E?! Andra förslag?) 



Jag sitter här och kan inte riktigt låta bli att förundras över alla de bloggare som faktiskt lyckas skriva något intressant på sina bloggar, hur kommer ni på allt? Själv tror jag fortfarande mitt gamla citat "för personligt för att skrivas här ute i cyberrymden" fortfarande stämmer in. Men det ska jag försöka ändra på det, litegrann iaf :)
Lite fler uppdateringar ska jag försöka mig på, men om jag lyckas skriva något intressant återstår ju att se...

Har blivit lite inspirerad av K och hennes "Veckans glädjekick" (ett mycket välkommet inslag i din blogg K) och jag har funderat på att testa något liknande. Hoppas du inte tar illa upp - du ska snarare se det som en komplimang :)

Så, här kommer min första "Veckans fråga": 

Veckans fråga
 får den här veckan är: Vad ska jag syssla med till hösten? 
Alla, i alla fall ni som går ut gymnasiet till våren, är nog högst medvetna om att vi från och med den 5 juni i år inte kommer att ha något att återvända till (oj, vad dramatiskt det blev...syftade på gymnasiet.) utan att vi från och med nu själva får bestämma vad vi vill göra i framtiden. För mig känns det inte som om jag har något alternativ till att börja plugga till hösten men å andra sidan är det det jag vill :) 
       
Men de stora frågorna är;  Var vill jag plugga? Vad vill jag plugga?  
Svaret på min första fråga känns relativt klart - jag tror det blir Luleå för mig... Är lite sugen på Stockholm och KTH men vet inte om jag vill flytta dit...Så just nu känns LTU klart mer aktuellt!
På frågan om vad jag vill plugga har jag de senaste veckorna haft en enorm beslutsångest; jag vill ju gå så många utbildningar, hur ska man kunna välja?! Civilingenjör är, nästan, spikat men vilken inriktning? Det finns ju så många...Arktitektur, Väg- och vatten, samhällsbyggnad eller rent av öppen ingång?! (Finns ett antal fler men dessa är väl de mest aktuella för min del...)
Åh, just nu har jag beslutsångest! Jag vet inte vad jag vill...
        Vad vill ni kära läsare? Vad vill du syssla med till hösten?
        Lämna gärna en kommentar :)

Dags för mig att ta tag i min samhällsrapport som ska vara klar till efter lovet. Suck.
Så medan jag fördjupar mig i reklamens värld så får ni ha en riktigt trevlig dag kära läsare!

xxx
Linn


Kommentarer
Postat av: Kristina

Vilket långt inlägg! :) Good girl!
Men allvarligt, vad som är intressant är ju olika från person till person, vissa tycker det är skitkul att läsa om vad andra haft på sig under dagen eller vad de har gjort medan andra människor vill ha djupa filosofiska inlägg att kommentera och irritera sig på. Huvudsaken är ju att du bestämmer dig för vad du vill dela med dig av, dina tankar eller dina handlingar? Eller kanske både och?
Och jag tackar och bockar, kul att jag lyckas inspirera/påverka någon i alla fall! :)
Hrm... jag står i valet och kvalet, PA-arbete eller samhällsarbete....? Du är duktig som orkar.
Kram på dig, vi hörs och syns! /K

2008-03-27 @ 13:50:29
URL: http://impulsiv.se/wp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0