Här kommer receptet!

Här kommer receptet på "min" (har snott receptet från grannen våran....) hallonpaj ni ville ha i fredags:

200 g digestivekex                                   
100 g smält/flytande margarin                               
Krossa kexen och blanda med margarinet.
 
Vispa 3 dl grädde & 3 tsk vaniljsocker.
Rör sedan i 100 g philadelfiaost som blandats med 1.5 dl florsocker.

Strö ut kexblandningen i pajform och täck sedan kexblandningen med grädden.
Blanda 1 påse drottningskrämpulver med 3 dl vatten och häll ut detta över grädden.  
Dekorera med färska hallon.

Låt stå 1 dygn före servering. 
Hoppas det smakar!  

Jag kan ju passa på att påminna er om att även drottningkrämen måste hällas över pajen, något min mor var tvungen att påminna mig om; annars hade ni fått en paj utan drottningkräm...Men vet; det kanske hade blivit gott det med?! ;)

Kommentarer
Postat av: Kristina

Tack! Jag får kanske gör en och tröstäta lite.

2008-04-14 @ 21:04:04
URL: http://impulsiv.se/wp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0