Dess K-värde har blivit oroväckande stort...

Ja, nu har Eurovisionschlagerfestivalen (är det bara ett ord?!) verkligen börjat gå utför. Fortsätter det så här kommer det snart blinka "ERROR" över TV-rutan när programmet ska sändas...

Var hos Kristina med lite folk (synd att du inte fick komma Sara!) och såg på ESC - vissa av bidragen var ju hemska, hur kan någon tycka det är bra?! Det fanns ju uppenbarligen många som gillade dem, men jag var inte en av dem.
Vinnarlåten var helt okej, och tack och lov för att gubbarna som såg ut att ha ramlat ner i en burk med gyllene & silvrig aluminiumfolie inte vann (jag syftar inte på the Ark, trots att även de var klädda i silver. The Ark var enligt mig bäst i hela startfältet!). Nej, jag tänkte på Ukrainas (eller var det Croatiens) bidrag, hur i hela friden kunde de komma tvåa?! Fast ska jag vara helt ärlig så kunde jag inte riktigt koncentrera mig på låten, jag blev så distraherad av deras groteskt glittrande kostymer - och den där hatten, hur lyckas man göra en hatt av en gigantisk klonad pysselpärla?! Det var ju dock en bedrift...

Nej, nu verkar jag vara uber-negativ till allt vad ESC är men det är jag faktiskt inte, men nog håller ni väl med, i år var K-värdet extremt stort och hela tävlingen verkar vara på väg mot rekordhöga K-värden.
Vi får skärpa oss till nästa år för att förhindra ett väldigt högt, konstant K-värde i den där tävlingen.
(Det märks att att Nationella i matte närmar sig, mina matteuttryck dominerar idag, eller vad säger ni?!)


//Linn

Kommentarer
Postat av: Kristina

Ett ord: Usch. Nästa år ska jag skaffa en silvrig platsgran har jag bestämt, med en stor stjärna i toppen.

2007-05-13 @ 21:29:07
URL: http://impulsiv.se/wp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0