Hemma igen...

Ja, nu var semestern slut och jag är hemma igen. Kom hem i onsdags morse men har inte riktigt haft tid att sätta mig vid datorn förrän nu. Har haft fullt upp på jobbet så förutom det har inte funnits så mycket tid över till annat än att äta och sova...
Det har dock varit helt okej på jobbet de här dagarna, tanterna är ju för söta! :)
Men jag skulle inte ha klagat om jag hade fått sovmorgon någon dag. Men det får vänta till söndag...

Semestern var trevlig, trots vissa problem med diverse lås...Vi for härifrån torsdag efter det att jag slutat jobba (dvs runt 16:00) och var framme i Oskarshamn på fredagkväll. Stugbyn låg jättemysigt till, precis vid havet. Både jag och min syster vågade oss faktiskt i att bada, trots alla maneter som for omkring i vattnet. De var lite läskiga för jag trodde de skulle brännas men vi klarade oss :)
Förutom att bada var vi ut till Öland en dag :) Var upp i en fyr som låg längst ut på södra Öland. Fin utsikt men många trappsteg upp till toppen...Det var fint men jag kan väl inte påstå att jag såg så mycket mer än just fyren eftersom jag tillbringade i princip hela bilresan med näsan i boken...
Lite shopping och besök på ett glasbruk i Nybro (Pukeberg) hann vi också med. Trevligt, trevligt :)

Som sagt; har varit hemma sen i onsdags. Kom med tåget upp till Älvsbyn 06:10 på onsdagmorgon. For hem och sov några timmar innan jag klev upp och for till jobbet klockan 12:00. Det har varit riktigt skönt att vara ensam hemma några dagar :) Men ikväll kommer familjen hem från Dalarna. Lite synd att jag inte kunde följa med; hade varit kul att träffa Nygards! Men nu verkar det som om Marie och nån kompis till henne ska komma upp till PDOL nästa helg så det blir ju skojj :)

Nej, jag undrar om jag ska ta och gå och laga mig lite middag. Är nog bäst att jag gör det så jag håller mig sysselsatt, annars lär jag somna på stället. Blir tidigt kväll ikväll, annars kommer jag inte orka kliva upp och fara och jobba imorrn...
Menmen, vi syns & hörs :)
//Linn



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0