Festival

Festivaler, dessa omtalade festivaler...Och i helgen är det dags för Piteås alldelles egna festival  - Piteå dansar & ler. Verkar som om varenda människa ska dit - dock med några få undantag ;)
Och det är klart, det är jättekul när det händer någonting här i Piteå så jag kan förstå de som anser att PDOL är sommarens höjdpunkt men, (och jag är medveten att jag väl kommer låta som era föräldrar när jag säger detta), varför all denna fylla?! Jag var dit igårkväll och jag kan väl inte påstå att majoriteten verkade ha kommit dit för musiken utan snarare för att så snabbt som möjligt ta plats i närmaste öltält och frossa i alla de alkoholhaltiga drycker som säljs...

Jag har funderat lite över det där med alkohol; vad är egentligen tjusningen med det? Är det verkligen värt att dricka sig aspackad för att dagen efter inte ens komma ihåg hur man tog sig hem kvällen innan?! Jag kan inte riktigt uttala mig i den här frågan men jag är som lite nyfiken; varför verkar det som om alla människor längtar efter att få hälla i sig enorma mängder alkohol en kväll som denna? Vad är tjusningen med det? För någonting måste det ju vara som gör att de vill det...Jag har bara lite svårt att se vad det är.

Var som sagt in till PDOL igårkväll efter att först firat Anna hos Kenny. Hoppas att fröken Ölund blev nöjd med sina presenter :) Hade ju funderat på att titta på The Ark men det blev inte mycket av det för min del. Vi gick dit och lyssnade en stund men beslutade oss för att besöka det omtalade Kittelfjäll istället, bara för att ha varit dit liksom. Ska jag vara ärlig tycker jag det är en aningen överskattat; visst hade vi trevligt men det var så fullt med folk att jag mest kände mig i vägen där jag stod...För dans blev det inte heller mycket av, "dansgolvet" var nämligen fullpackat av tidigare nämnda personer...
Men de andra som var där verkade stormtrivas så det kanske är jag som har fel; jag lyckades kanske bara inte inse tjusningen med ett parkeringsdäck fullt av över förfriskade människor som skriker ikapp till musiken. Eller det kanske ligger någonting i mängden intagen alkohol, kanske är det så som en del säger; allt blir mycket roligare om man dricker lite...Dock vet jag inte riktigt om jag ska tro på det, i vilket fall som helst tror jag ändå att jag håller mig till mina 2,25 % cider i fortsättningen också - om jag ska dricka någonting överhuvudtaget. För ska jag vara ärlig finner jag inget större nöje i alkohol. Jag har roligt utan det så jag ser ingen anledning att dricka mig aspackad (eller ens märkbart berusad). Nog för att jag (enligt mina vänner i alla fall) lyckas bli full av en Pepsi. Själv tror jag att för lite sömn samt för mycket socker och koffein kan skapa en illusion av att jag intagit lite starkare drycker än Pepsi...eller vad säger mina kära vänner om saken?!


Nej, insåg plötsligt att jag måste låta som någon trist bitter person som helst skulle bannlysa alkohol totalt och inte vill ha någonting med festivaler att göra - men så är det faktiskt inte. Jag hann bara under mina timmar på stadens festival reflektera över vad allt verkade cirkulera kring; just alkohol. Men så länge alla har roligt så är det ju bra; för det är väl ändå det de flesta far dit för - just för att ha roligt. Sen kan man ju ha olika uppfattningar av vad som är roligt och inte roligt också... ;)

Nej, nu ska jag ta och titta runt ute i cyberrymden och se om jag hittar någonting intressant att sysselsätta mig innan jag ska bege mig till Sebastian.

Ha en trevlig kväll - med eller utan alkohol! :)
Kram
//Linn


Kommentarer
Postat av: Kristina

Ett glas vin till maten är ju aldrig fel eller en öl (i mitt fall cider) i goda vänner lag kan ju vara riktigt mysigt, men jag håller med dig när du säger att det inte är något glamorös över festivalområden med fulla människor. Jag kommer ihåg vad jag gjorde igår och för att citera Pjotr Andrejevitj Pavlenko: Livet är inte de dagar som gått utan de dagar man minns.
Kram /K

2007-07-28 @ 22:07:37
URL: http://impulsiv.se/wp
Postat av: Anna

Men Linn vet du inte hur mitt efternamn stavas? Man borde ju tycka att du ska veta de ;)

2007-07-29 @ 10:50:41
URL: http://annasvirrvarr.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0