Nedräkning

Det slog mig just hur otroligt fort den här sommaren har gått. Jag tycker det känns som om det nyss var examen. Dock måste jag väl medge att examen känns väldigt avlägsen...Har inte riktigt hunnit med, tiden har bara rusat iväg och utan att jag märkt det har det gått och blivit augusti. 6:e augusti till och med.
Antar att tiden gått så fort för att jag haft så mycket att göra. Eller snarare jobbat så mycket. Trodde det skulle kännas jättesegt att jobba hela sommaren och, självklart, finns det dagar när jag verkligen inte känner för att gå till jobbet. Men trots allt har allt flutit på rätt bra och sommaren har som sagt, bara försvunnit känns det som.

För det har ju den på ett sätt, har vi haft något riktigt sommarväder i sommar?! Ja, idag var det ju faktiskt riktigt skönt ute och jag hamnade till och med ute på Gläntan med Anna & Kristina ett tag, men annars tycker jag inte det har varit särskilt många dagar med riktigt sommarväder.
Tycker det har regnat eller varit mulet mest hela sommaren...Inte för att det spelar så stor roll för mig, jag har ju mest varit inne och jobbat. Men lite trist är det när det bara regnar hela tiden. Så tack för att solen äntligen beslutat sig för att besöka Piteå! :)

Ja, nu är det nedräkning...Till en massa saker egentligen men kanske framför allt till sista jobbardagen (16/8 klockan 20:30 är det färdigjobbat för min del!), Kreta (18/8) och den omtalade skolstarten (27/8)...
Det är med blandade känslor jag inser att sommaren lider mot sitt slut...På ett sätt känns det skönt att skolan börjar om, livet återgår på nått sätt till det normala men samtidigt vill jag inte att den här sommaren ska ta slut. Jag vill inte att hösten ska komma. 16 veckor är för lång tid om du frågar mig, jag vill inte.

Jag har en massa grejer jag borde (måste!) fixa innan det bär av till Kreta. 

   ¤ Växla pengar.
   ¤ Prata med rektorn.
   ¤ Beställa nytt bankkort eftersom mitt verkar vara på väg att ge upp.
   ¤ Städa ur bilen och lämna tillbaka den till dess riktiga ägare, dvs morfar Arnold. - Tack för lånet morfar! 
   ¤ Lära mig grekiska.
   ¤ Packa.
  

Ja listan kan göras bra mycket längre men jag tror jag lämnar det så där, tror ingen är speciellt intresserad av alla de saker jag redan borde ha gjort men inte hunnit med av diverse anledningar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0